PODMIENKY OCHRANY SÚKROMIA

Vážené dotknuté osoby,

v týchto Podmienkach ochrany súkromia Vám chceme poskytnúť podrobné informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov na účely účasti vo výberovom konaní a vedenia a správy databázy uchádzačov o zamestnanie a s tým súvisiacej agendy. Tieto Podmienky ochrany súkromia vysvetľujú transparentným a prehľadným spôsobom informácie podľa článku 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie GDPR“).

 

Kto je prevádzkovateľom Vašich osobných údajov a kde sa na nás môžete obrátiť?

  1. Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je spoločnosť YIT Slovakia a.s., so sídlom Svätoplukova II. 18892/2 A, 821 08 Bratislava - mestská časť Ružinov, Slovenská republika, IČO: 35 718 625, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka č.: 1410/B (ďalej len „prevádzkovateľ“).
  2. S cieľom posilňovať záruky a právne garancie Vašich práv a slobôd pri spracúvaní Vašich osobných údajov sme poverili do funkcie aj zodpovednú osobu JUDr. Máriu Koberovú Kandalovú, ktorá dohliada na zákonnosť ich spracúvania, pričom Vám je k dispozícii prostredníctvom emailu: dpo@yit.sk.
  3. V prípade, ak by ste nerozumeli akejkoľvek informácii a/alebo súhrnu informácií uvedených v tomto dokumente a/alebo máte záujem o poskytnutie individuálneho doplňujúceho vysvetlenia, prosím, neváhajte kontaktovať zodpovednú osobu prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v bode 2. tohto dokumentu.

Na aké účely spracúvame Vaše osobné údaje a na akom právnom základe?

  1. Dotknutými osobami sú uchádzači o zamestnanie.
  2. V tabuľke v Prílohe č. 1 sú uvedené účely spracúvania osobných údajov, z ktorých je zrejmá kategória dotknutých osôb a právny základ na ich spracúvanie. Na základe nášho posúdenia sme toho názoru, že nedochádza k vzniku vysokého rizika pre práva a slobody dotknutých osôb a nemôže dochádzať k diskriminácii žiadnej z dotknutých osôb. V prípade potreby akýchkoľvek bližších vysvetlení kontaktujte, prosím, našu zodpovednú osobu, ako je uvedené vyššie v tomto dokumente.

Kto okrem PREVÁDZKOVATEĽA je ešte oprávnený spracúvať Vaše osobné údaje?

  1. Pri spracúvaní Vašich osobných údajov môžeme využívať aj služby preverených a zmluvne zaviazaných externých obchodných partnerov, ktorí nám pomáhajú spracúvať a chrániť Vaše osobné údaje. Ide o tzv. príjemcov a sprostredkovateľov, ktorí pre prevádzkovateľa vyvíjajú a udržiavajú systémy funkčné a bezpečné, alebo nám dodávajú potrebné softvérové riešenia, alebo iné služby, ktoré sú potrebné pre časť spracúvania Vašich osobných údajov na vyššie uvedené účely.
  2. Vaše osobné údaje v súlade s oprávnenými záujmami skupiny YIT môžu byť prenášané v rámci skupiny YIT na vnútorné administratívne účely.
  3. Príjemcami osobných údajov dotknutých osôb môžu byť obchodní partneri, ktorí majú postavenie dodávateľov prevádzkovateľa, ktorí sú pravidelne školení o postupoch zákonného a bezpečného spracúvania Vašich osobných údajov. Všetci príjemcovia sú právne zaviazaní dodržiavať o Vašich osobných údajoch mlčanlivosť.
  4. V prípade dodávateľov, ktorým sú alebo môžu byť poskytované osobné údaje dotknutých osôb, prevádzkovateľ zabezpečil zvýšenie právnych záruk pre ochranu osobných údajov dotknutých osôb uzatvorením zmluvy v súlade s článkom 28 ods. 3 Nariadenia GDPR.
  5. Vaše osobné údaje nikdy neposkytneme žiadnej tretej strane, resp. príjemcom, na akékoľvek komerčné alebo nekomerčné účely okrem výnimiek súvisiacich s vymáhaním našich práv voči Vám, resp. v rozsahu, v akom ste boli informovaní o takomto poskytnutí. Vaše osobné údaje môžu byť poskytované tretím stranám, resp. príjemcom, ktorými sú najmä poštoví doručovatelia, advokátske kancelárie, súdy a exekútorské úrady zapojené do procesu vymáhania našej pohľadávky voči Vašej osobe v prípade, ak si nesplníte voči prevádzkovateľovi prípadné splatné peňažné záväzky, záväzky vyplývajúce zo spôsobenej škody a nebudete pozitívne reagovať na našu ponuku mimosúdneho urovnania.
  6. Vaše osobné údaje sme povinní poskytnúť aj oprávneným orgánom verejnej moci v prípade výkonu ich zákonných oprávnení podľa príslušných osobitných zákonov (napr. vyšetrovanie polície a pod.), ktoré však nemajú postavenie príjemcov v zmysle Nariadenia GDPR.

Dochádza k cezhraničnému prenosu Vašich osobných údajov?

  1. Vaše osobné údaje neprenášame do žiadnej tretej krajiny, ktorá by nezabezpečovala primeranú úroveň ochrany Vašich osobných údajov, s výnimkou prípadov, kedy sú naši preverení sprostredkovatelia usídlení v tretej krajine mimo EÚ/EHP. V takom prípade Vám garantujeme, že sme zabezpečili, aby boli prijaté primerané záruky v zmysle článku 44 a nasl. Nariadenia GDPR. Vo vzťahu k vybranému poskytovateľovi externých cloudových služieb (Microsoft Inc. pri využívaní Office 365) môže dochádzať k cezhraničnému prenosu do USA, ktoré majú vo všeobecnosti postavenie tretej krajiny nezabezpečujúcej primeranú úroveň ochrany osobných údajov. V týchto prípadoch sú však tieto cezhraničné prenosy zabezpečené certifikačným systémom Privacy Shield, takže prenosy majú podľa rozhodnutia Európskej komisie povahu cezhraničných prenosov do tretej krajiny, ktorá zaručuje primeranú úroveň ochrany osobných údajov. O „Privacy Shield“ sa môžete dozvedieť tu: https://www.privacyshield.gov/welcome. Okrem toho spoločnosť Microsoft Inc. zabezpečila pre cloudové služby aj inkorporovanie tzv. štandardných zmluvných doložiek, ktoré sú v súlade s príslušným rozhodnutím Európskej komisie.
  2. V rámci výlučne vnútropodnikových prenosov spracúvaných osobných údajov realizovaných v rámci skupiny YIT na vnútorné administratívne účely pri ochrane práv a právom chránených záujmov nedochádza vo vzťahu k Vašim osobným údajom k žiadnym cezhraničným prenosom do tretích krajín nezabezpečujúcich primeranú úroveň ochrany osobných údajov.

Dochádza k automatizovanému spracúvaniu osobných údajov s právnym účinkom na Vás?

  1. V rámci procesov súvisiacich s výberom vhodných uchádzačov o zamestnanie u prevádzkovateľa používame plne automatizované spracúvanie osobných údajov s využitím špecifických algoritmov, ktoré sú spôsobilé vylúčiť z výberového procesu profily tých uchádzačov, ktorí nespĺňajú definované kvalifikačné kritériá na obsadzované pracovné miesto.
  2. V rámci selekčného procesu môže prevádzkovateľ vykonávať s Vašimi osobnými údajmi spracúvanými v špeciálnej aplikácii aj tzv. profilovanie, pretože programová aplikácia mu umožňuje na základe získaných životopisov vyhodnotiť vhodnosť kandidátov na obsadzovanú pozíciu.
  3. Uchádzači o zamestnanie majú ako dotknuté osoby v tomto prípade podľa článku 22 Nariadenia GDPR právo napadnúť rozhodnutie prevádzkovateľa založené na automatizovanom spracúvaní Vašich osobných údajov, ktoré je spojené s právom vyjadriť k tomuto rozhodnutiu Vaše stanovisko a žiadať od prevádzkovateľa preskúmanie takéhoto rozhodnutia s ľudským zásahom.
  4. V prípade uplatnenia vyššie vysvetlených práv uchádzačom o zamestnanie bude každá žiadosť zodpovedne preskúmaná povereným pracovníkom, ktorý je zodpovedný za výberové konanie na obsadenie pracovného miesta. Následne Vám predložíme odôvodnené stanovisko a v prípade potreby zabezpečíme bezodkladnú nápravu akýchkoľvek prípadne negatívnych účinkov na Vašu osobu. Proces dohľadu nad zákonným posúdením Vášho práva bude zabezpečovať zodpovedná osoba, ktorú v tejto veci môžete kedykoľvek osloviť.

Ako dlho budeme spracúvať Vaše osobné údaje?

  1. V tabuľke v Prílohe č. 1 je uvedená vo vzťahu k jednotlivým účelom spracúvania aj doba, po ktorú bude prevádzkovateľ tieto osobné údaje spracúvať.
  2. Vaše osobné údaje spracúvame do odvolania Vami udeleného súhlasu, prípadne do uplynutia primeranej doby vymedzenej prevádzkovateľom s ohľadom na princíp minimalizácie uchovávania podľa článku 5 ods. 1 písm. e) Nariadenia GDPR. Prevádzkovateľ zabezpečí výmaz osobných údajov bez zbytočného odkladu po tom, ako dotknutá osoba svoj súhlas odvolala.

Ste povinní nám poskytnúť Vaše osobné údaje?

  1. Udelenie súhlasu so spracúvaním osobných údajov je dobrovoľné. Poskytnutie osobných údajov je požiadavkou potrebnou na uzavretie pracovnej zmluvy. Ak dotknutá osoba neudelí súhlas so spracúvaním osobných údajov, tak sa nebude môcť zúčastniť na výberovom konaní na obsadzovanú pracovnú pozíciu prevádzkovateľom.

Aké sú Vaše práva pri spracúvaní osobných údajov?

  1. Skupine YIT záleží na ochrane Vašich osobných údajov, a preto sa usilujeme o ich silné zabezpečenie prostredníctvom individuálnych, moderných, technických a organizačných bezpečnostných opatrení, ako aj prostredníctvom možnosti kedykoľvek uplatniť Vaše práva dotknutej osoby podľa Nariadenia GDPR prostredníctvom písomnej vlastnoručne podpísanej žiadosti, z ktorej bude zrejmá Vaša identita a právo, o ktorého výkon nás žiadate. Žiadosti o výkon práva dotknutej osoby určené prevádzkovateľovi môžete posielať na adresu sídla prevádzkovateľa. V prípade akýchkoľvek otázok týkajúcich sa výkonu Vašich práv dotknutej osoby nás môžete kontaktovať prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v bode 1. až 3. tohto dokumentu.
  2. V prípade, ak považujete spracúvanie Vašich osobných údajov za nesprávne alebo neaktuálne, môžete nás kedykoľvek kontaktovať prostredníctvom kontaktných údajov zverejnených na začiatku tohto dokumentu.
  3. V súvislosti so spracúvaním Vašich osobných údajov Vám ďalej prináležia nasledovné práva: právo na prístup k osobným údajom (článok 15 Nariadenia GDPR), právo na opravu osobných údajov (článok 16 Nariadenia GDPR), právo na vymazanie osobných údajov (článok 17 Nariadenia GDPR), právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov (článok 18 Nariadenia GDPR), právo na prenosnosť osobných údajov (článok 20 Nariadenia GDPR), právo namietať spracúvanie Vašich osobných údajov (článok 21 Nariadenia GDPR), právo podať návrh na začatie konania (§ 100 Zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov) a právo napadnúť rozhodnutie prevádzkovateľa založené na automatizovanom spracúvaní Vašich osobných údajov, ktoré je spojené s právom vyjadriť k tomuto rozhodnutiu Vaše stanovisko a žiadať od prevádzkovateľa preskúmanie takéhoto rozhodnutia s ľudským zásahom (článok 22 Nariadenia GDPR).
  4. Ako dotknutá osoba máte tiež právo kedykoľvek podať sťažnosť na dozorný orgán (článok 77 Nariadenia GDPR), ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov SR (viac informácií je možné nájsť na webovej stránke dataprotection.gov.sk).
  5. Každá žiadosť o výkon práva dotknutej osoby podľa Nariadenia GDPR môže byť uplatnená na základe písomnej a vlastnoručne podpísanej žiadosti zaslanej na adresu sídla prevádzkovateľa. Dovoľujeme si Vás upozorniť, že pri vybavovaní Vašej žiadosti Vás môžeme požiadať o dôveryhodné overenie Vašej totožnosti v prípade, ak nás budete žiadať o výkon Vášho práva iným spôsobom ako písomným listom s Vaším vlastnoručným podpisom (napr. emailovou žiadosťou) alebo osobne v sídle prevádzkovateľa.
  6. Uplatnenie Vašich práv dotknutej osoby uvedených v tejto časti tohto dokumentu je možné si vopred dohodnúť aj v sídle prevádzkovateľa, pričom však vždy vyžadujeme osobné overenie Vašej totožnosti prostredníctvom jej preukázania predložením dokladu Vašej totožnosti.
  7. Každá žiadosť o výkon práva dotknutej osoby, ktorá nám bude doručená, bude individuálne a kompetentne posúdená, pričom o výsledku Vás budeme vždy informovať najneskôr do jedného mesiaca od prijatia Vašej žiadosti.
  8. Ak je Vaša žiadosť zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná, najmä preto, že sa opakuje, sme oprávnení účtovať si primeraný poplatok, ktorý zohľadňuje administratívne náklady spojené s poskytnutím požadovaných informácií.
  9. Proces vybavenia Vašej žiadosti spojenej s výkonom Vášho práva dotknutej osoby podľa Nariadenia GDPR je bezplatný. V prípade, ak by sme Vašu žiadosť o výkon práva dotknutej osoby nevybavili podľa Vašej mienky v súlade s Nariadením GDPR, máte možnosť podať sťažnosť dozornému orgánu (dataprotection.gov.sk) alebo uplatniť súdny prostriedok nápravy priamo na príslušnom súde.
  10. Udelenie súhlasu so spracúvaním osobných údajov je dobrovoľné a nie je Vašou právnou povinnosťou. Udelený súhlas je možné kedykoľvek odvolať (i) zaslaním emailu o odvolaní súhlasu na adresu (dpo@yit.sk) alebo (ii) zaslaním písomného oznámenia o odvolaní súhlasu na adresu prevádzkovateľa. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania Vašich osobných údajov založeného na súhlase udelenom pred týmto odvolaním.
  11. V prípade pochybností o tom, ako postupovať pri odvolaní Vášho súhlasu so spracúvaním osobných údajov, nás, prosím, kontaktujte prostredníctvom kontaktných údajov uvedených v úvodnej časti tohto dokumentu.

Záverečné ustanovenia

  1. Prevádzkovateľ vytvoril tieto Podmienky ochrany súkromia z dôvodu posilnenia dostatočnej transparentnosti a vysvetlenia základných pravidiel, ktoré prevádzkovateľ dodržiava pri ochrane súkromia a osobných údajov dotknutých osôb.
  2. Prevádzkovateľ pravidelne tieto Podmienky ochrany súkromia reviduje a aktualizuje, pričom platí vždy aktuálna verzia Podmienok ochrany súkromia.

 

Príloha č. 1

Tabuľka spracúvania osobných údajov

Účel spracúvania

Právny základ spracúvania

Dotknuté osoby a rozsah spracúvaných osobných údajov

Doba spracúvania

Príjemcovia

Účasť vo výberovom konaní a vedenie a evidencia v databáze uchádzačov

 

(spracúvanie pre účely posúdenia predpokladov pre výkon obsadzovanej pracovnej pozície vo vzťahu k účasti vo výberovom konaní a vedenia a správy databázy uchádzačov o zamestnanie a s tým súvisiacej agendy a evidencie potenciálnych uchádzačov o zamestnanie)

čl. 6(1)(b) Nariadenia GDPR a predzmluvné vzťahy a čl. 6(1)(c) Nariadenia GDPR plnenie zákonnej povinnosti - osobitné zákony z oblasti pracovného práva v súvislosti s výberovým konaním,

čl. 6(1)(a) Nariadenia GDPR pre účely evidencie v databáze uchádzačov

uchádzač o zamestnanie

 

 

rozsah: akademický titul, meno, priezvisko, rodné priezvisko, trvalé a prechodné bydlisko, dátum a miesto narodenia, rodné číslo, číslo občianskeho preukazu, emailová adresa, telefónne číslo, rodinný stav, štátna príslušnosť, stupeň dosiahnutého vzdelania, priebeh predchádzajúcich zamestnaní, prípadne aj iné údaje obsiahnuté v životopise uchádzača o zamestnanie, výsledky psychologických testov osobnosti

počas      trvania

výberového konania a najneskôr do 3 mesiacov odo dňa skončenia výberového konania

 

2 roky odo dňa udelenia súhlasu pre účely evidencie v databáze uchádzačov

 

materská spoločnosť, externý bezpečnostný technik, personálne agentúry, externá spoločnosť poskytujúca pracovnú zdravotnú službu, externí poskytovatelia cloudových služieb, externí poskytovatelia softvérových riešení pre prevádzkovateľa (vrátane SmartRecruiters ako sprostredkovateľa sprostredkovateľa – materskej spoločnosti), externé spoločnosti poskytujúce služby softvérových developerov, externý poskytovateľ dochádzkového systému, zdravotné poisťovne, Sociálna poisťovňa, Inšpektorát práce, Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny, doplnkové dôchodkové poisťovne, poskytovatelia komerčného poistenia zamestnancov, daňové úrady, súdy, OČTK

 

 

Prevádzkovateľ súčasne vykonáva ďalšie spracúvanie osobných údajov ako spoločný prevádzkovateľ spolu so spoločnosťami zo skupiny YIT, ktorých vždy aktuálny zoznam je dostupný na webovom sídle prevádzkovateľa v sekcii ochrana osobných údajov, vrátane spracúvania na najmä, nie však výlučne, nasledovné účely:

Účel spracúvania

Právny základ spracúvania

Dotknuté osoby a rozsah spracúvaných osobných údajov

Doba spracúvania

Príjemcovia

Účtovníctvo

 

(spracúvanie osobných údajov, ktoré sú alebo môžu byť súčasťou tzv. účtovnej dokumentácie spracúvanej podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov)

čl. 6(1)(c) Nariadenia GDPR plnenie zákonnej povinnosti, Zákon o účtovníctve, Zákon o dani z pridanej hodnoty, Zákon o sociálnom fonde, Zákon o dani z príjmov, Zákonník práce, Občiansky zákonník, Obchodný zákonník

obchodní partneri, zamestnanci obchodných partnerov, zamestnanci, dohodári, deti, partneri, bývalí zamestnanci, uchádzači o zamestnanie, klienti

 

rozsah: meno, priezvisko, titul, adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, funkcia vo firme, údaje o spoločnosti, štatutárny zástupca spoločnosti, fakturačné údaje, IČO, bankové spojenie, dátum narodenia, podpis

do uplynutia retenčnej doby ustanovenej v § 35 a § 36 Zákona o účtovníctve - spravidla najviac 10 rokov od vzniku účtovného dokladu

externí poskytovatelia SW, externí poskytovatelia cloudových služieb, externí poskytovatelia servisných služieb pre HW, SW, daňový úrad, finančná správa, OČTK, materská spoločnosť, banky, finančná správa, audítori

Kamerový systém

 

(spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb pri monitorovaní priestorov stavenísk spoločných prevádzkovateľov na účely ochrany práv a právom chránených záujmov prevádzkovateľa, a to hlavne z dôvodov ochrany majetku, zdravia a bezpečnosti)

čl. 6(1)(f) Nariadenia GDPR oprávnené záujmy prevádzkovateľa - ochrana majetku, ochrana verejného poriadku a zvyšovanie bezpečnosti pred páchaním trestnej činnosti

fyzické osoby pohybujúce sa v monitorovanom priestore

 

rozsah: obrazový záznam, podobizeň fyzických osôb

14 dní odo dňa vyhotovenia záznamu

poskytovateľ súkromnej bezpečnostnej služby, externí poskytovatelia SW, externí poskytovatelia cloudových služieb, externí poskytovatelia servisných služieb pre HW, SW, OČTK, súdy

Právna agenda

 

(spracúvanie osobných údajov na účely vedenia komplexnej internej právnej agendy, t. j. súdnych sporov, exekučných konaní, správnych konaní, prípadne trestných konaní začatých na základe iniciatívy prevádzkovateľa alebo v prípadoch vedených proti prevádzkovateľovi)

čl. 6(1)(b) Nariadenia GDPR plnenie zmluvných povinností,

čl. 6(1)(f) Nariadenia GDPR oprávnené záujmy prevádzkovateľa - ochrana majetku, ochrana práv a právom chránených záujmov prevádzkovateľa, sledovanie a vynucovanie plnenia zmluvných povinností, obhajovanie práv a záujmov prevádzkovateľa

zamestnanci, obchodní partneri, zmluvní spolupracovníci, zamestnanci obchodných partnerov, iné, svedkovia, klienti

 

rozsah: meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa, číslo bank. účtu, email, telefónne číslo,

kontaktné osoby, pracovné zaradenie, údaje o štatutároch, ďalšie v rozsahu nevyhnutnom na uplatňovanie práv a právom chránených záujmov prevádzkovateľa

7 rokov, pokiaľ v uvedenej lehote nie je začaté konanie; v takom prípade po právoplatnom ukončení právnej veci ešte 10 rokov (napr. pre prípad obnovy konania, daňovej kontroly)

advokátske kancelárie, exekútori, súdy, OČTK, orgány verejnej správy, vymáhačské spoločnosti, audítori, externí poskytovatelia SW, externí poskytovatelia cloudových služieb, externí poskytovatelia servisných služieb pre HW, SW, poisťovne

Správa pohľadávok

 

(spracúvanie osobných údajov v prípadoch mimosúdneho vymáhania splatných pohľadávok prevádzkovateľa v prípadoch, keď sú dlžníkmi fyzické osoby – jednotlivci (napr. zamestnanec, zákazník, osoby zodpovedné za škodu a pod.) na účely plnenia záväzkov zo zmluvných vzťahov uzatvorených alebo vzniknutých medzi prevádzkovateľom)

čl. 6(1)(b) Nariadenia GDPR plnenie zmluvných povinností,

čl. 6(1)(f) Nariadenia GDPR oprávnené záujmy prevádzkovateľa - ochrana majetku, ochrana práv a právom chránených záujmov prevádzkovateľa, sledovanie a vynucovanie plnenia zmluvných povinností, obhajovanie práv a záujmov prevádzkovateľa v mimosúdnych vzťahoch

fyzické osoby klienti - dlžníci prevádzkovateľa, zmluvní spolupracovníci, zamestnanci obchodných partnerov, osoby zodpovedné za škodu, zamestnanci

 

rozsah: meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa, číslo bank. účtu, email, telefónne číslo,

kontaktné osoby, pracovné zaradenie, údaje o štatutároch

do dňa úspešného mimosúdneho vymoženia pohľadávky, v prípade nevymoženia sú osobné údaje postúpené na ďalšie spracúvanie pre účely právnej agendy

advokátske kancelárie, vymáhačské spoločnosti, audítori, externí poskytovatelia SW, externí poskytovatelia cloudových služieb, externí poskytovatelia servisných služieb pre HW, SW

Správa registratúry

 

(vytváranie, evidencia a vyraďovanie registratúrnych záznamov, ktoré vznikli v dôsledku povinnosti podľa § 16 ods. 2 zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a ktoré obsahujú aj osobné údaje)

čl. 6(1) (c) Nariadenia GDPR plnenie zákonnej povinnosti prevádzkovateľa

fyzické osoby (zamestnanci, obchodní partneri, ich zamestnanci, ďalšie)

rozsah: meno, priezvisko, národnosť, stav, adresa, číslo bank. účtu, údaje o deťoch a manželke, dátum narodenia, rodné číslo, údaje o zdraví, údaje o vzdelaní, hodnotenie pracovného výkonu, údaje o absolvovaných školeniach, výpis z RT (vedúce pozície) (osobné spisy zamestnancov), zmluvné strany a kontaktné osoby uvedené v zmluve

po uplynutí piatich rokov od vzniku registratúrneho záznamu (obsahujúceho osobné údaje dotknutej osoby) iniciuje spoločnosť vyraďovacie konanie, pričom spravidla zlikviduje registratúrny záznam bezodkladne po uplynutí 60 dňovej lehoty v zmysle § 20 ods. 2 Zákona o archívoch a registratúrach

externí poskytovatelia SW, externí poskytovatelia cloudových služieb, externí poskytovatelia servisných služieb pre HW, SW, externí poskytovatelia služieb likvidácie listinných dokumentov, externý subjekt poskytujúci služby registratúry

Štatistika

 

(spracúvanie osobných údajov rôzneho okruhu dotknutých osôb, najmä zamestnancov, zákazníkov a potenciálnych zákazníkov pri zostavovaní štatistických výstupov a pracovných podkladov (napr. pracovné podklady, prehľady mzdových nákladov za dané obdobie, podklady pre rokovanie a rozhodovanie orgánov prevádzkovateľa, podklady pre reporty pre materskú spoločnosť a pod.))

čl. 89 Nariadenia GDPR, § 78 ods. 8 Zákona o ochrane osobných údajov

zamestnanci, klienti, potenciálni klienti

 

rozsah: meno, priezvisko, ID zamestnanca, mzdové náklady, pracovná pozícia, ďalšie

retenčná doba je determinovaná zostavením potrebného štatistického výstupu pre interné potreby klienta; po zostavení potrebných štatistických výstupov (tabuliek, sumárnych prehľadov) je potrebné osobné údaje použité na tento účel anonymizovať alebo zlikvidovať

materská spoločnosť, OČTK, externí poskytovatelia SW, externí poskytovatelia cloudových služieb, externí poskytovatelia servisných služieb pre HW, SW

Whistleblowing

 

(spracúvanie pre účely vedenia evidencie a vybavovania podnetov

protispoločenskej

činnosti)

čl. 6(1)(c) Nariadenia GDPR plnenie zákonnej povinnosti, Zákon o ochrane oznamovateľa

oznamovateľ, osoby dotknuté podnetom

 

rozsah: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, email oznamovateľa, ako aj osobné údaje dotknutých osôb v rozsahu uvedenom v podnete

3 roky od prijatia podnetu do evidencie podnetov protispoločenskej činnosti

orgány verejnej správy, súdy, OČTK

Práva dotknutých osôb

 

(spracúvanie pre účely vybavovania práv dotknutých osôb podľa článkov 15 až 22 Nariadenia GDPR v súlade s článkom 12 Nariadenia GDPR)

čl. 6(1)(c) Nariadenia GDPR plnenie zákonnej povinnosti vyplývajúcej z GDPR (čl. 15-22 Nariadenia GDPR)

dotknuté osoby v podmienkach prevádzkovateľa (zamestnanci, interní spolupracovníci, obchodní partneri a ich zamestnanci), klienti

 

rozsah: meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa, email, telefónne číslo,

ďalšie - ak je to nevyhnutné na identifikáciu totožnosti dotknutej osoby

najviac 3 roky odo dňa riadneho uplatnenia práva dotknutej osoby

Úrad na ochranu osobných údajov SR, materská spoločnosť, súdy, OČTK

Požiadavky a sťažnosti

 

(účelom spracúvania osobných údajov je evidencia a vybavenie žiadostí, podnetov a sťažností žiadateľov týkajúcich sa činnosti prevádzkovateľa; podnety zahŕňajú aj podnety prešetrované interne v rámci podaní na etickú komisiu pre etické porušenia (šikana, sexuálne obťažovanie a pod.))

čl. 6(1)(f) Nariadenia GDPR oprávnené záujmy prevádzkovateľa – ochrana záujmov prevádzkovateľa spočívajúca v záujme na poskytovaní kvalitných služieb a predaji nehnuteľností (bez spracúvania nie je možné vyriešiť požiadavku žiadateľa)

klienti, potenciálni klienti, osoby podávajúce podanie (sťažnosť, požiadavku), vrátane zamestnancov a zmluvných spolupracovníkov

 

rozsah: meno, priezvisko, telefónne číslo, email

1 rok odo dňa podania požiadavky/sťažnosti

externí poskytovatelia SW, externí poskytovatelia cloudových služieb, externí poskytovatelia servisných služieb pre HW, SW, materská spoločnosť, partneri realizujúci klientske zmeny (podieľajúci sa na dodávke stavebného riešenia)

 

 

 

Tým nie sú dotknuté ostatné účely spracúvania vymedzené spoločnými prevádzkovateľmi, dostupné na webovom sídle prevádzkovateľa v sekcii ochrana osobných údajov.